22 July 2011

YOSSI BENAYOUN JADI MANGSA PERKAUMAN

Semalam, footballcrazie terdengar kuat laungan "boo" terhadap midfielder Chelsea yang berasal daripada Israel. FYI, Benayoun datang ke Malaysia dengan menggunakan kewarganegaraan Sepanyol yang dimiliki oleh beliau. Ye lah, yahudi mana ada negara sendiri. Menumpang + rampas tanah Palestin je. Namun, apa yang sedihnya, beliau turut dikecam oleh penduduk Malaysia meskipun tidak terlibat dengan aktiviti haram tersebut. Beliau datang untuk bermain bolasepak bukan sebab nak merampas kawasan. Bukan Benayoun je di "boo", Bosingwa pun kena. LOL. Apa pun, pasti Benayoun serik nak datang ke Malaysia selepas ini.

Pepatah minggu ini: Kerana nila setitik, rosak maggi semangkuk. ;)
Comments
6 Comments

6 fOOtbaLLcRaziEr's:

POHPALEH BURGER said...

bosingwa tah pape tetiba naik hangin... ke saje nak provok...
ermm pasa benayoun ni aku dh agak dia mesti pakai kewarganegaraan lain.. sbb kalo dlu masa chelsea nye tour 2008 avram grant tak lepas nak masuk

yo87 said...

hahaa.. tu la pasal.

Mohamadazhan.com said...

kalau yahudi ni, yahudi juga la..

tukangkata said...

perkara ini telah diambil sangat berat oleh masyarakat dunia krn tindakan mengeboo ramai2 oleh penyokong2 harimau muda tu mencerminkan bahawa Malaysia bangsa yg rasis. FAM mungkin berdepan dgn hukuman berat drpd FIFA pasal ni. betul, persatuan bola pun kena tanggung kesalahan peminat sendiri.

yo87 said...

@tukangkata

erm, tu la pasal. kesian fans yg btol2 ok, turut kena tempias hujan ini mcm aku. hehehe

Skype Crew said...

xtau nk kata apa dah sesetengah org kita nie..

Related Posts with Thumbnails