23 April 2010

5 PERBEZAAN ANTARA ANCELOTTI & SCOLARI


Tetiba aku nk wat perbezaan antara 2 pengurus Chelsea ni. Berikut merupakn keistimewaan Ancelotti berbnding Scolari;

MENANG PERLAWANAN UTAMA

Setakat ini, Chelsea x penah kalah ngn 4 kelab utama iaitu Man Utd, Liverpool dan Arsenal. Di bawah kendalian Scolari, Chelsea kalah "home" dan "away" dgn Liverpool. Kalah "away" ngn Man Utd, dan "home" ngn Arsenal.


BERURUSAN DGN PEMAIN ANTARABANGSA

Ancelotti dilaporkan tidak pernah naik angin atau bertikam lidah dgn pemain dalam bilik persalinan ditambah dgn gaya cool oleh beliau walaupun di saat2 genting. Ancelotti jga dikatakan bijak mengawal keegoan bintang2 Chelsea. Ini merupakan sesuatu yg berbeza pada zaman Scolari krn die pernah berperang mulut dgn pemain2 senior.

GANDINGAN DUO DROGBA & ANELKA

Pada masa Scolari, Drogba cedera waktu itu dan tidak cemerlang ketika beraksi di atas padang. Bagaimana pun, aksi Drogba mula memukau penonton apabila Scolari blah dah diganti sementara dgn Guus Hiddink. Nmpk sgt Drogba x puas ati ngn Scolari. hehehe Manakala Anelka plak kena jadi pemain simpanan gara2 die tolak utk bermain belah kiri. Walaubagaimana pun, di bawah kendalian Ancelotti, gandingan duo ni dianggap paling berbahaya dan digeruni setakat ini.

MENOLAK UTK MEMBAWA PEMAIN SENDIRI

Point ni mmg aku sgt setuju. Masa Scolari, beliau sering mmbawa masuk pemain yg dah biasa bwah kendalian beliau mcm Deco, Quaresma, Bosingwa dan Robinho. Berlainan pula dgn Ancelotti, pada awal pengurusan beliau, semua anggap yg dia akan bawa masuk nama2 besar AC Milan spt Pato & Pirlo. Tetapi Ancelotti masih xbeli sape2 dan memilih utk mmbaiki dan kuatkan jentera Chelsea yg sedia ada.


JADIKAN STAMFORD BRIDGE SEBAGAI KUBU PERTAHANAN SEMULA

Bulan Oktober 2009 mmjadikan rekod 86 perlawanan tanpa kalah Chelsea di Stamford Bridge lebur di tangan Liverpool. Sebulan lpas tu kalah "home" lagi dgn Arsenal. Lepas tu seri jer ngn kelab2 cap ayam. Jadi mana2 pasukan sudah tidak takut untuk bermain di Stamford Bridge kerana dah kehilangan aura. Setakat kendalian Ancelotti, hanya Everton dan Man City yg berjaya bawa pulang mata di Stamford Bridge. Namun, yg paling best ialah ketika Chelsea berpesta gol ketika menentang Aston Villa, Blackburn dan Sunderland di Stamford Bridge.
Comments
3 Comments

3 fOOtbaLLcRaziEr's:

Unknown said...

chelsea lebih bagus dari chelsea

yo87 said...

hehe..cmtu la.

NomborSebelas said...

kipan susah mati chealsea nie :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails