03 March 2011

SIAPA SIR ALEX FERGUSON ?

Siapa peminat sukan bolasepak yang tak kenal Ferguson boleh diibaratkan katak di bawah tempurung. Selain hebat dan popular mencatur strategi permainan untuk Manchester United. Mulut dia turut ikut sama popularnya. Jika game memihak kepada Man Utd, dia senyap. Namun, jika berlaku sebaliknya, inilah akan berlaku. Berikut adalah quote Ferguson yang popular mengutuk mutu pengadilan FA:

vs  Chelsea, Mac 2011

"Kami bertahan untuk gol pertama. Macam mana Martin Atkinson boleh bagi penalti kepada Chelsea. Sudah 3 tahun kami menderita di Stamford Bridge. Semuanya gara-gara pengadil. Mereka akan mengadili perlawanan setiap minggu, jadi inikah mutu mereka?"

vs Sunderland, Oktober 2009

"Kecergasan untuk para pemain dan pengadil amat dituntut dalam game yang pantas. Dia, Alan Wiley tidak cergas. Ia membantut permainan kami. Di England banyak lagi pengadil yang cergas. Kenapa dia dipilih? Dia mengambil masa 30 saat hanya untut melayangkan kad. Macam berehat pula."

vs Birmingham City, Disember 2008

"Ia adalah handball, foul di tengah padang. Jika pengadil tak boleh nampak, apa lagi peluang yang kamu ada? Sebab itu kami memerlukan pengadil yang boleh nampak segala perkara yang berlaku di atas padang." 

vs Portsmouth, Mac 2008

"Keith Hackett harus menjawab segala persoalan. Dia tidak lakukan kerja dengan betul. Martin Atkinson mengadili perlawanan dengan begitu teruk."

vs Bolton Wanderers, November 2007

"Saya dan beritahu Mark Clattenburg apa yang saya rasakan tetapi dia tak mahu dengar. Sesetengah pengadil tidak dengar cakap. Kami harus mendapat perlindungan daripada pengadil, namun kami seolah-olah kena bermain lawan mereka juga."


Erm, tetapi jika game memihak kepada Manchester United, tiada pula pujian untuk pengadil. Aku rasa pengadil pun akan benci Manchester United selepas ini. LOL.
Comments
9 Comments

9 fOOtbaLLcRaziEr's:

galileo said...

boleh lah lepas nie smua ref anti manyoo...
asyik harapkan ref je...

amin said...

Baguslah komen kan. Siapa lagi nak komen kalau bukan jurulatih. Barulah referee semua sedar ckit. Tengok sekarang dah banyak perubahan pada pengadil walaupun adalah kesilapan sedikit..manusia!

teruskan mengomen ferguson!


p/s: mourinho lagi hebat bahagian kutuk2 nih

Azriff Azmi said...

Aku rasa kalo ferguson yg jd ref bukan coach je yg komen... Budak kutip bola pun komen...

yo87 said...

hahaaha. btul tu azriff.

Anonymous said...

Betul tu amin..kalau tak de sape nak komen psl jurulatih,sampai bila2 pn mutu pengadilan masih tiada peningkatan..

Peminat Chelsea mungkin masih makan hati dan kecewa dgn kekalahan mereka kepada Barcelona di UCL disebabkan mutu pengadilan yg teruk kn??? :D

Yup,setuju dgn kenyataan amin yg Jose Mournho lg kaki kutuk..main game hari Sabtu pn tak puas hati..kelakar betul..kata jurulatih terbaik dunia..ooopps :D

nory izecson said...
This comment has been removed by the author.
yo87 said...

hahaha, kantoi nory izecson jadi anonymous kat atas tu. LOL

nory izecson said...

ada aku kisah ker??yg pasti Chelsea dh kena tibai 4X dgn MU musim ni..muehehehe..smoga berjaya mencari pengganti Ancelotti..lol!!

yo87 said...

@nory izecson

rileks la, tau la butthurt kena ayam dek barcalona awal pagi tadi. hehe ;p

Related Posts with Thumbnails